De beste kundeopplevelsene med godt håndverk i bunn
Opprinnelig planla Joachim Gjerstad å bli tømrer, men endte opp i salgsbransjen som 19-åring. I likhet med tømrerfaget hvor detaljrike og kvalitetsmessige leveranser er viktig, bruker Joachim disse egenskapene inn i sin rolle som Key Account Manager hos IT.no. I 2025 går han for fokus på gode kundeopplevelser, med mål om å skape de beste løsningene for nye og eksisterende kunder.
– Jeg ble ansatt i IT.no 1. januar, og tar med meg erfaring fra salg og salgsledelse innenfor ulike bransjer som teknologi og andre tjenesteytelser, forteller Joachim.
Han ser frem til å bli bedre kjent med sine 17 kollegaer, og bidra til å maksimere interne og eksterne mål.
– Jeg kjente til noen av kollegaene mine fra før, og vet at det er en gjeng med bra folk som har høy kompetanse innenfor hvert område – det være seg det tekniske, og innen salg og service, sier Joachim.
Kunden i fokus
Som KAM i IT.no vil han utvikle relasjoner med nye kunder og markeder, samt også vedlikeholde relasjoner med nøkkelkunder.
For at dere skal bli endra bedre kjent med Joachim kan det være verdt å nevne hans personlige lidenskaper som sport og fotball (Manchester United og Bodø Glimt), i tillegg til at han bruker mye tid med familien, på trening og ute i skog og mark.
Om vi (til tross for fotballagene) har deg med videre – for Joachim er viktigheten av å forstå kundens behov essensielt, og han ser frem til mange nye møter i 2025.
– Overordnet skal IT.no bli større og enda bedre, og med hjerte for salg er disse ordene mer enn nok motivasjon for at det skal bli et godt år for oss alle, avslutter Joachim.